DOL FIJN!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu DOL FIJN!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu

DOL FIJN!!

Blijf op de hoogte en volg Merian en Linda

14 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Na dat wij deze reis geboekt hadden waren we het snel over een excursie eens; wij wilden wel graag samen met dolfijnen zwemmen. Dus gegoogled en toen was het wel even schrikken. De prijzen waren van dien aard dat je toch even zeker moest zijn van je zaak.
Maar als je verblijft op één van de drie locaties in de wereld waar je dit kan doen dan is dat een unieke mogelijkheid die wij gepakt hebben.

Maar toen we gisteren de mail nogmaals doorlazen sloeg met name bij Linda de paniek toe; had ik destijds (2 mnd geleden) de mail wel bevestigd of gaat het hele feest niet door?? Wederom PANIEK!! Op het desbetreffende tijdstip was bij dolphinacademy iedereen al vertrokken dus na een zeer onrustige nacht (rara, bij wie???) vanochtend vroeg naar de receptie die voor ons dolphinacademy zouden bellen. Inmiddels was bij ons de bloeddruk tot onmeetbare hoogte gestegen tot dat we de mevrouw aan de andere kant van de lijn hoorde zeggen: "Linda van den Berg, 2 personen??" Wat waren we blij!!

Vervolgens werden we op de afgesproken tijd keurig door een busje van Dophinacademy bij ons hotel opgehaald en daar voor de deur afgezet. Na te hebben ingeschreven en talloze beloften gedaan omtrent gezondheid, aansprakelijkheidstelling voor het geval dat we verminkt of gedood zouden worden door een dolfijn dat zij dan niet aansprakelijk zijn. We hebben zelfs moeten beloven dat áls we zouden komen te overlijden door een dolfijn dat onze nabestaanden (sorry kids) ook geen recht zouden hebben op een uitkering. Maar goed, gek als we zijn, gewoon die handtekening gezet, en de pincode ingevoerd:-(
Hierna kregen we een magisch roze bandje om en openden alle deuren.

Eerst hadden we een zeeleeuwshow(tje) en vervolgens zijn we verpleegstershaaien gaan voeren. Daarna zijn we gaan rondlopen en hebben we o.a. tonijnen, zeeschildpadden, en flamingo's gezien. Daar waren ze wel en heel dichtbij.
Bijzonder was het aanschouwen van een dolfijnenkalf van slechts een week oud! Dan te bedenken dat dit pas het 6e jong is wat er geboren is in 7 jaar.

Daarna een leuke dolfijnenshow waarin ook verteld werd wie de dolfijnen waren en hoe oud ze waren. Erg knap wat die dieren allemaal kunnen en willen doen. Dolfijnen zijn erg intelligente dieren die dit leuk vinden om te leren.

Daarna was het eindelijk onze tijd!!! Na een briefing van wat je wel en vooral niet mag gingen we naar het bassin waar de dolfijnen op ons lagen te wachten. Na de verdeling van de groepen mochten we ons in de zwemvliezen wurmen en het water in. Wij kunnen jullie vertellen dat ze best groot zijn een een soort rubberachtige huid hebben. We mochten samen met ze mee zwemmen, een handje geven, een zoentje krijgen, laten zingen en laten dansen. Maar het mooiste was natuurlijk het door het water getrokken worden door 2 dolfijnen terwijl je zelf de rugvinnen vasthoudt.
Ook mochten we nog onder water zwemmen met ze, dat was ook fantastisch!!

Al met al een ervaring die we echt nooit meer zullen vergeten!

Willen jullie ook kijken hoe het ongeveer ging kijk dan naar deze aflevering van Zoovenirs: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1347247

Foto's zijn er helaas nog niet, alleen één illegale..;-)

PS. Erg leuk dat onze verhalen zo goed gelezen worden, reacties vinden wij erg leuk!

• 14 Juni 2013 - 06:43

René:

Top ervaring hè! Ja, ik kan er over meepraten. Het kost idd wat maar je krijgt er iets voor terug wat je nooit meer vergeet.
    Jammer dat er verder geen foto's zijn. Nu moeten we het maar doen met die "flipper" met een blonde kuif ;)

• 14 Juni 2013 - 07:44

Ellis:

Wat gaaf zeg! Heb zo aan jullie gedacht