(Onderwater) paradijs - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu (Onderwater) paradijs - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu

(Onderwater) paradijs

Blijf op de hoogte en volg Merian en Linda

15 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Vanochtend werden we door shuttlebus opgehaald om naar Westpunt te gaan. Westpunt staat bekend om zijn onderwaterwereld en wij wilden dat wel eens zien.
Bepakt met van alles om de dag door te komen, inclusief waterschoenen, onderwatercamera's en duikbrillen werden we een uurtje later gedropt bij Kura Hulanda lodge.

Een mooi gesitueerde lodge aan het strand met heel veel groen, zwembaden en terrasjes.een waar paradijs aan de punt van het eiland. En erg knus.

Wij gingen gelijk richting strand en vonden daar 2 heerlijke ligbedden die ons aanlokkelijk aankeken. Na alles geïnstalleerd te hebben gingen we gelijk de zee in.
In eerste instantie zagen we alleen maar kleine visjes maar naar mate wij verder zwommen zagen we steeds meer vissen; de één nog mooier als de andere.

Helaas liet de duikbril van Linda, gekocht in een vorige vakantie bij de plaatselijke supermarkt, het afweten want er verscheen een waar aquarium achter het glas. Het wachten was op de eerste visjes die daar wilde gaan wonen ;). Gelukkig was op de lodge een duiksport winkel en er werd een nieuwe goed passende duikbril met snorkel aangeschaft. Deze werd helemaal klaar gemaakt, gecoated en er volgde een uitleg over hoe je moet ademen door zo'n snorkelpijpje. 10 minuten later werd de aankoop uitgetest en het werkte bijzonder goed. Als ervaren snorkelaars waren we niet uit de zee te slaan.

Na ongeveer 3 uur gesnorkeld en gezont (ww. zonnen) te hebben hadden we wel trek in een cocktail. De ober van de strandbar maakte voor ons een kunstwerkje. Hij was heerlijk, dat Blue Curaçao is een lekker spulletje!

Toen werd het weer de hoogste tijd om terug naar het hotel te gaan. In de toiletten schrokken we toch wel een beetje; ondanks goed smeren met factor 30 meerdere malen waren we toch wel een beetje verband, nou ja misschien wel een paar beetjes...

Het was weer een heerlijke dag die we afgesloten hebben in een Mexicaans restaurant met een tongstrelende gegrilde zalm.

Morgen alweer de laatste hele dag, we gaan nog wat marktjes bekijken en nogmaals snorkelen bij Blue Bay. En maar even de zon ontwijken...

• 15 Juni 2013 - 18:24

Petra:

Geniet er nog maar ff lekker van. Leuk hè, dat snorkelen.... Hebben jullie die leguanen gezien, daar aan de rand van het strand?? Verbrand niet te erg. Blijven smeren! X

• 15 Juni 2013 - 23:57

Corine:

Hallo waterratjes...,
    Wat leuk weer om de verslagen te lezen. Het is weer een succes en dat verbranden... gaat wel weer over!! Zoals je waarschijnlijk gemerkt heb, konden wij niet in de blog komen. Nu dus wel. Jullie vakantie zit er wel bijna op, maar beter laat dan nooit.
    Morgen een dagje relaxen? of nog effies shoppen? haha
    Onze vakantie was ook een groot succes. Leuk met z'n 6en. Vertel allemaal nog wel, Art is begonnen aan de film. Hij heeft nog vakantie.
    Veel plezier dames en alvast een goede terugreis gewenst.

Gr. Corine Xx