Ff een auto huren.. Oftewel: rondje Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu Ff een auto huren.. Oftewel: rondje Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu

Ff een auto huren.. Oftewel: rondje Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Merian en Linda

13 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Dag 4

Ff een auto huren

Dat wilde wel eens even gaan doen. Dus bij de balie een auto besproken en deze konden we om 9 uur ophalen. Daar zat de dame van de autoverhuur al klaar. Helaas zonder auto. Na 20 minuten werd de auto bezorgd en toen moesten we 'even' wat formulieren en formaliteiten regelen. De rekening werd alsmaar hoger en de dame verblikte of verbloosde niet. Althans dat denken we want met zo'n bruin huidje weet je dat maar nooit.
Aangezien we een aardige rondtrip uitgedokterd hadden besloten we toch maar dure eieren voor ons geld te kiezen en toch maar de auto te huren. Wel moesten we nog ff $200,- aan extra borg inleveren.

Met de angst deze gedurende de rit te verliezen gingen we op pad. Als eerder schreven we over de rijkwaliteiten van de Curaçaoënaars dus we waren gewaarschuwd.

De eerste stop waren de grotten van Hato, dat leek ons wel lekker zo' n uurtje ronddwalen in een koude grot. Toen we daar aankwamen vroegen we of onze vesten warm genoeg zouden zijn, wat bleek: de grotten van Hato zijn warme grotten!!! Hebben wij weer! Na ruim 50 treden een soort trap beklommen te hebben waren we in de grot. Ze hadden dit ook de sauna's van Hato kunnen noemen, ongelooflijk wat was het daar drukkend warm! De hoge luchtvochtigheid tezamen met de met de benauwde warme omgeving liet ons allen enorm zweten maar daarvoor kregen we wel wat moois te zien en te horen.
Na een uurtje stonden we weer buiten en voelde de inmiddels opgelopen temperatuur van 33* aan als een beetje koele dag.
Rondlopend in het omringende bos kwamen we mooie hagedissen en varanen tegen.
Indrukwekkend om deze beesten in hun eigen omgeving te zien.

Daarna op naar Christoffelpark waar je met je auto een tour door het park kunt maken met talloze dieren en planten stops. De mevrouw van het park raadde ons af om dit te gaan doen toen wij uitlegde dat wij daar voor kwamen. Het was ook voor de dieren veel te warm en deze hebben de schaduw opgezocht. Wij bedankte de dame voor haar eerlijke reactie en gingen door naar onze volgende stop: een witzandstrand met een prachtige turquoise zee.
Dit keer hadden we wel snorkels en onderwatercamera's mee en ook hier hebben we menig vis gespot.
Helaas liggen al deze vissen nu op het droge want wij waren beide niet zo handig met de snorkels en hebben deze meer als rietjes gebruikt en de hele baai hebben opgeslurpt, bah!

Na heerlijk te hebben opgedroogd op het parelwitte strand (sorry;)) zijn we verder getrokken met onze missie: op naar de flamingo's.
Ik weet niet of jullie dat verhaal (nog) kennen van die alligators in Florida, nou met die flamingo's ging het niet veel beter. We hebben ze gevonden, maar de meeste waren op vakantie. Toch genoten van de mooie kleuren van de flamingo's die wel op ons gewacht hadden.

Daarna door naar iets wat altijd goed gaat bij ons; shoppen!! Geheel in traditie bij de dag bleek deze shoppingmall te bestaan uit slechts zo'n 25 winkels en de prijzen zorgde ervoor dat we niet eens over de drempel gingen.
Wij vonden dat we nu wel een lekker ijsje verdiend hadden. Daarna op weg naar het hotel waar we de auto veilig en ongeschonden hebben neer gezet. Hopen dat ie er morgen nog staat..

Vanavond afgesloten met heerlijke spareribs!
Het was een mooie dag waar weer veel gelachen is!

• 13 Juni 2013 - 22:49

Caroline :

Jullie Ijn heerlijk aan het genieten! Super!!! Mooie foto's:) have fun!!!