alligators, where????? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merian en Linda - WaarBenJij.nu alligators, where????? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Merian en Linda - WaarBenJij.nu

alligators, where?????

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merian en Linda

12 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,
Bedankt voor de gezellige reacties, hier kijken we stiekem wel een beetje naar uit.

Gisteren bleek dat we toch niet alles perfect hadden voorbereid. Het bleek nl. dat we al boven de Everglades zaten terwijl we nog daar nog naar toe wilden gaan.
Zodoende vertrokken we vanmorgen wederom richting het zuiden om een tocht per airboat te maken door de Everglades.
Na een forse betaling aan de mevrouw van de airboats gedaan te hebben hoorden we dat de kans dat we een alligator(dus géén krokodil!!)zouden gaan zien vrijwel nihil was...:(
Gelukkig hebben we wel erg genoten van de absoluut waanzinnige boattocht.
Dit ging er af en toe zeer hard aan toe.
Ook gaf Walter (de schipper)nog een uitleg over de natuur maar helaas verstonden we daar weinig van doordat hij een enorm accent, geen tanden in zijn ietwat scheve mond had en ook nog zeer binnensmonds praatte. Het ging over de soort bomen; mangroves, en ook waarom er nu geen alligators waren. Dit had nl. te maken met het zoute water wat er momenteel in de Everglades is. Als het binnenkort weer gaat regenen, uiteraard ná ons vertrek, wordt het water minder zout en komen de aligators weer terug gezwommen.
Even verderop lagen ze in het zoete water lekker in de zon.

Het weer is heerlijk, wel wat bewolking maar dat is best lekker met die warmte.

Na een lekker ritje zijn we nu beland in St. Petersburg. Zeer opvallend is het grote aantal bruggen hier. We hebben weer een hotel aan het strand en uitzicht op zee.

Morgen is het Pasen, we beginnen hier met een traditioneel paasontbijt, kijk maar naar de foto :)
Daarna vertrekken we naar onze laatste bestemming: 3 nachten in Orlando. Daarover morgen meer.

Vanuit Florida wensen wij jullie hele fijne paasdagen.

Veel liefs, Merian en Linda

• 12 April 2009 - 07:15

Bergjes:

fantastische reis meiden,leuk die verhalen.niet te veel paastaart eten!waaruit bestaat de rest van het eten?echte amerikaanse maaltijden?BIG bedoel ik?fijne tijd verder.

• 12 April 2009 - 07:41

Christel:

GAAF op zo'n boot, wauw. Jammer van de krokodillen. De taart ziet er smakelijk uit. Ik ben blij dat jullie zo genieten. wij hebben net ons paasontbijtje op en ervoor heeft iris natuurlijk eieren gezocht.
    kus van ons 3-en, Chris

• 12 April 2009 - 08:21

Mieke:

Hoi meiden,

Jammer dat jullie die lieve kleine huisdiertjes niet van dichtbij hebben gezien.
    Volgende keer beter!

Heel veel plezier!!!!

Groetjes, Mieke

• 12 April 2009 - 08:37

Rick :

als je die nieuwe ds heb zeg het dan want volgens mij kijk je er niet meer voor!!!!! );

• 12 April 2009 - 10:50

Corine:

Hoi meiden,

Ontzettend leuk om steeds jullie reisverslag te lezen. Genieten jullie daar maar van een heerlijk paasontbijt en nemen jullie ook een stuk paastaart namens ons. Het ziet er heerlijk uit.
    Jammer nou dat de krokodillen er niet waren. Maar goed, er staat nog heel wat te bekijken daar aan de andere kant van de oceaan. Veel plezier verder en rij voorzichtig.

Groetjes van Corine en Arthur

• 12 April 2009 - 13:35

Jeannette:

Zo net even al jullie verhalen gelezen, wat zijn jullie een kilometervreters zeg! Heerlijke verhalen, jammer dat het in het begin (op Schiphol) wat tegenzat, maar gelukkig, daardoor niets gemist. Geniet van St.Petersburg en van jullie paasontbijt! Zo, Linda aan je haar te zien gingen jullie wel erg hard op de airboat!
    Een goede reis naar Orlando en veel plezier daar! Groet Jeannette

• 12 April 2009 - 18:57

Carla:

he meiden wat gaaf wat jullie allemaal beleven zeg en die paastaart ziet er goed uit. Jullie hebben prima weeer zo te zien heerlijk. Genieten nog eff meiden doei