Wat een dag, wat een start.... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu Wat een dag, wat een start.... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Merian en Linda - WaarBenJij.nu

Wat een dag, wat een start....

Blijf op de hoogte en volg Merian en Linda

10 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Na een vroeg begin van de dag (5.00u) en voor de familie van Wijk nog vroeger, waren we helemaal klaar voor onze grote reis. Gerard zou ervoor dat we tijdig op Schiphol waren. Onderweg liet Linda haar pas gescoorde paspoortmapje zien aan Merian die vervolgens haar paspoort uit de tas toverde om te laten zien dat daar niet zo'n mapje omheen zat. Toen stond bij ons ineens even het hart stil; zij had haar ongeldig gemaakte paspoort met 3 forse gaten erin meegenomen!!!!!PANIEK alom! Want rijdend ter hoogte van Roelofsarendsveen moet je toch even al je verstand bij elkaar grijpen om nuttig te handelen. Dus direct contact gezocht met huize van Wijk waar de eerste zich bijna ging klaarmaken voor de werkdag. Daar direct alles gemobiliseerd en er werd druk gezocht en gezocht en gezocht en eindelijk gevonden. Naomi werd als chauffeur aangewezen en ook Annick, die na het uitzwaaien weer net in slaap aan t vallen was werd eruit getrommeld om als levende TomTom te fungeren.
Gerard was inmiddels rustig door gereden naar Schiphol en met z'n allen hebben we onze reddende engelen opgewacht.
Blij met verkregen document gingen we snel inchecken. Ook Linda was natuurlijk wat vergeten; de 'oortjes' lagen nog op de plek waar ze goed opvielen.... Dus op Schiphol even nieuwe gescoord. Daarna door naar de gate en het vliegtuig in. De reis was lang, maar gelukkig hebben wij m iets minder bewust meegemaakt zo nu en dan;-)
Na een tussenstop op Sint Maarten gehad te hebben werd ca 13.30u plaatselijke tijd(-6u) de eindbestemming Curaçao bereikt. Snel de charmante steunkousen uitgedaan en weer door de douane etc (met het paspoort! :-)) en op naar de taxi. De geadviseerde maximale adviesprijs werd helaas door de heren chauffeurs lachend van de hand gewezen dus dan maar voor t volle bedrag naar het hotel laten "rijden". Dit alles met gevaar voor eigen leven! Aangekomen in het hotel moesten we nog even op de kamer wachten. Dat hebben we in de schaduw gedaan want het was maar zo'n 33*!
Het is echt een heel bijzonder hotel waar we jullie binnenkort nog wat foto's van zullen laten zien.
Even wat rond gelopen in de buurt en over de pontjesbrug geweest. Tot slot een broodje gehaald en nu zitten we te wachten om te mogen gaan slapen. Het is hier nu 20.20u en om gelijk goed in t ritme te komen moeten we nog zeker tot 21.00u doorgaan. Dus vandaar een extra lang eerste verslag. Nu nog even wat foto's toevoegen als het lukt want het internet is niet altijd even goed.
Morgen gaan we een van de 64 stranden bezoeken. Nu slapennnn

• 10 Juni 2013 - 02:45

Merian En Linda :

Hier hopelijk de rest aangezien niet alles geplaatst wordt! Na een vroeg begin van de dag (5.00u) en voor de familie van Wijk nog vroeger, waren we helemaal klaar voor onze grote reis. Gerard zou ervoor dat we tijdig op Schiphol waren. Onderweg liet Linda haar pas gescoorde paspoortmapje zien aan Merian die vervolgens haar paspoort uit de tas toverde om te laten zien dat daar niet zo'n mapje omheen zat. Toen stond bij ons ineens even het hart stil; zij had haar ongeldig gemaakte paspoort met 3 forse gaten erin meegenomen!!!!!

• 10 Juni 2013 - 07:30

Rene:

Waarschijnlijk komt het gevloek wat daarna volgde, niet door de censuur ..... :)
    Hopenlijk per ongeluk niet ook de koffer met winterkleding meegenomen?
    Maar jullie zijn er toch gekomen begrijp ik, dus veel plezier tijdens het vervolg!!

• 10 Juni 2013 - 21:55

Petra:

Ach ja, ... kan gebeuren. Riet niet gezien begreep ik. Jammer! Ben benieuwd naar de foto's van jullie hotel. Geniet er lekker van!